piątek, 27 maja 2011

Thunderbolt "Eileen" P-47-D-11-RE 1:48 cd.

Budowę modelu rozpocząłem od wnętrza kabiny.


Dodałem za tablicą przyrządów obudowy przyrządów i instalację z cienkiego drutu miedzianego.
Dosyć szczegółowe elementy wyposażenia z zestawu uzupełnię jedynie pasami fototrawionymi Eduarda 48365. Przyjąłem że wnętrze pomalowano Republic Dull Dark Green .
Na początek naniosłem na całość własną mieszankę farby Tamiya XF-17 rozjaśnionej białym.
Następnie pędzlem pomalowałem różnymi kolorami detale. Wykorzystałem do tego mocno rozrzedzone farbki Model Color Vallejo.

Tak wyschnięta powierzchnię przetarłem "suchym pędzlem" Mr.Metal Color 218 Alminume Gunze oraz tam gdzie stosowano skóre i brezent rozjaśnionymi białym odcieniami tych kolorów .


Zabezpieczyłem całość cienką warstwą Clear X-22 Tamyia naniesioną aerografem. W celu zabezpieczenia przed ścieraniem i brudzeniem metalika Gunze oraz ułatwienia w wykonaniu wascha.
 Wasch łatwiej migruje w zakamarki i krawędzie i łatwiej wytrzeć wacikiem jego zabrudzenia z  błyszczących powierzchni.


Do wykonania waschu zastosowałem mieszankę MIG Thinner for washes i niewielkich ilości farb olejnych Van Gogh umbra i czarnej. 
Teraz pozostało zabezpieczyc całość matowym 182 Super Clear Mr.Color .
Dokleiłem pasy pilota, dodałem jeszcze cięgna do manetki gazu i sterowania silnikiem. 

Ciekawym zjawiskiem jest zmienianie się koloru wnętrza na poszczególnych etapach pracy...
Mam nadzieję że ten końcowy jest zbliżony do oryginału.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz