środa, 6 stycznia 2010

Warsztat -Narzędziownia :

Od jakiegoś czasu szukałem prostego rozwiązania na   równo odcięte pręty polistyrenowe. Nawet przygotowałem gotowy projekt  na takie urządzenie z przerobionej suwmiarki, jednak koszt wyfrezowania elementów zniechęcił mnie do tego. Postanowiłem  uprościć nieco i wykorzystać to co mam pod ręką...



Suwmiarka to chiński produkt za 15zł niezbyt dokładna, ale do przycinania w sam raz.

Do górnego ramienia, od dołu za pomocą Super Glue przykleiłem kawałek płytki polistyrenowej.


Odcinek wyciągniętego nad płomieniem pręcika polistyrenowego wkładam pomiędzy płytkę a ramię dolne suwmiarki i dociskam do podłoża. Ciągnąc sztywną żyletkę po jej krawędzi odcinam dokładną długość. Po zablokowaniu pokrętłem mam zachowany rozmiar i mogę powtórzyć operację zawsze docinając taki sam odcinek...



Popychacze zaworów których jest kilkanaście w tym silniku wykonałem w ten sposób

Przy pomocy takiej suwmiarki łatwo ściągać wymiary  w trudno dostępnych miejscach, np. kratownicy w kabinie Piper Cub 18:

 

1 komentarz: