Wybrałem malowanie.Będzie to dosyć dobrze sfotografowany z dwóch stron V6665 .
Samolot jak większość maszyn w "303" był wyposażony w śmigło Rotol i "nadwymiarowy" kołpak od Spitfire
Było kilka maszyn RF-J w okresie bitwy wykorzystanych przez 303 .Na tym latali Johny Kent, Urbanowicz, Cembrzyński, Henneberg, Brzezowski (uzyskał 11września zestrzelenie dwóch He 111 nad Horsham).Samolot był produkcji Glostera z zamówienia 85730/40/23a wyprodukowany pomiędzy lipcem a sierpniem 1940. Ostatnim pilotem V6665 był Sgt.Andruszkow 26 września zestrzelił na nim He 111 nad Portsmouth, by następnego dnia zostać zestrzelonym, tak zakończyła się 20-to dniowa kariera samolotu w dywizjonie. Ciekawą sprawa jest skośny pas prawdopodobnie koloru Insygnia Red na tyle kadłuba przed statecznikiem. Być może w początkowym okresie pomagało to w rozpoznaniu samolotu dowódcy...
Pomocą przy budowie będzie literatura:
Zaszpachlowałem niepotrzebne linie podziału i usunąłem panele dodatkowych km-ów:
Hasegawa za kabiną dała linie podziału, tymczasem tam płótno nachodziło bezpośrednio naklejone na blachę...
Usunąłem również z obu stron kadłuba poniżej kabiny dwa niewielkie otwory żaluzje (wentylacja kabiny w wersjach tropikalnych)
oraz przy kołpaku zgarniacz oleju którego nie miał V6665
oraz przy kołpaku zgarniacz oleju którego nie miał V6665
Zaszpachlowałem na dolnych płaszczyznach dwie prostokątne blachy za otworami wylotowymi łusek (nie widzę tego w Mk.1
W kabinie usunąłem brzydki i wielki "zatrzask" który ułatwia klejenie przodu kadłuba
Szpachlówka w kabinie to Mr. Dissolved Putty nakładana pędzelkiem
Postaram się o niewielką waloryzację kabiny i komory podwozia i ponituję powierzchnię.
Iras, a dlaczego używasz tej szpachlówki? Jakie ma zalety w stosunku do MS?
OdpowiedzUsuńpzdr
wojtek fajga
Witaj,
OdpowiedzUsuńKupiłem, i na razie testuję. Dosyć silnie przylega do powierzchni, nawet wypolerowanej.Jest trochę mniej twarda od Magic Sculpa przynajmniej po kilku godzinach od wymieszania zaraz po stwardnięciu.Zobaczę jak się nituje na niej...